Všeobecné obchodní podmínky

Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou sepsány v souladu s ustanoveními § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) a upravují práva a povinnosti při uzavírání smlouvy s poskytovatelem služeb a prodávajícím zboží:

Provozovatel (prodávající, poskytovatel služeb a prodávající zboží):

Mgr. Blanka Kolářová Sudíková

místem podnikání: Sulkovec 5, 592 65 pošta Rovečné

IČO: 456 48131

DIČ: CZ 6760291593

telefon: 608 113 359

e-mail: plavacek@plavacek-deti.cz

podnikatelka zapsaná v živnostenském rejstříku

Dále jen „Poskytovatelka“

I. Úvodní ustanovení

1. Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vzájemná práv a povinnosti fyzické osoby, která uzavírá smlouvu o poskytování služeb, s fyzickými osobami v postavené spotřebitelů nebo s fyzickými a právnickými osobami jako podnikateli (dále jen pro tyto subjekty společné označení: „zákazník“) prostřednictvím webových stránek www.plavacek-deti.cz a dalších internetových služeb a projektů uvedené Poskytovatelky (společně dále jen „webové stránky“).

2. Tyto všeobecné obchodní podmínky vymezují práva a povinnosti mezi Poskytovatelkou a zákazníkem, které doplňují uzavíranou smlouvu, a jsou pro tento smluvní vztah závazné.

3. Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí smlouvy o poskytování služeb (které při objednání živých akcí mají charakter smlouvy o využití volného času) a kupní smlouvy o koupi zboží; princip jejich uzavření je popsán níže.

4. Zákazník při smluvním vztahu s Poskytovatelkou souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání smlouvy.

II. Objednávka a uzavření smlouvy

1. Smluvní vztah mezi Poskytovatelkou a jejími zákazníky vzniká potvrzením doručené objednávky, která je Poskytovatelkou zaslána zákazníkovi na jeho emailovou adresu, nesjednají-li smluvní strany jinak.

2. Uvede-li zákazník v objednávce své IČO a fakturační údaje, a tedy zamýšlí využít služby či produkty Poskytovatelky v rámci své podnikatelské činnosti, nebude na něj pohlíženo v rámci smluvního vztahu jako na spotřebitele a jeho smluvní vztah s Poskytovatelkou bude posuzován jako smluvní vztah dvou podnikajících osob; pokud zákazník své IČO neuvedené, má se za to, že je v postavení spotřebitele a na vztah s Poskytovatelkou se uplatní ujednání z.č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

3. Webové stránky Poskytovatelky obsahují seznam a popis nabízených služeb a zboží včetně uvedení ceny a případně zvláštních podmínek pro jejich využití (dále také jen „produkty“).

4. Pro objednání zákazník obvykle provede příslušnou volbu na webových stránkách a vyplní objednávkový formulář, svůj nákup stvrdí příslušným tlačítkem s vyjádřením souhlasu s nákupem a s upozorněním na povinnost platby. Poskytovatelka si vyhrazuje právo sjednat individuálně jiný způsob objednání (např. v rámci domluvy prostřednictvím elektronické komunikace), vždy však potvrdí zákazníkovu objednávku e-mailem či jinou zprávou prostřednictvím elektronické komunikace.

5. Objednávkový formulář na webových stránkách Poskytovatelky obsahuje zejména informace o objednávaném produktu a povinné údaje k vyplnění pro účely uzavření smlouvy a fakturace, jakož i případné další důležité informace k produktům a platbě.

6. Poskytovatelka bez zbytečného odkladu po obdržení objednávky zákazníkovi potvrdí přijetí objednávky, obvykle e-mailem, na e-mailovou adresu zákazníka.

7. Poskytovatelka není povinna přijmout objednávku a uzavřít smlouvu se zákazníkem. Tato výhrada se sjednává zejména pro osoby, které podstatným způsobem porušily práva či oprávněné zájmy Poskytovatelky, jí spřízněných fyzických či právnických osob, či tyto obchodní podmínky, případně u osob, které jsou v konkurenčním postavení k Poskytovatelce či kde má Poskytovatelka oprávněné podezření, že by využití produktů Poskytovatelky mohlo vést k poškození firmy a dobré pověsti Poskytovatelky.

8. Poskytovatelka si vyhrazuje právo, že služby a produkty, prezentované v rámci jí poskytovaných internetových služeb, nemusí být vždy dostupné (například časově omezené kurzy apod.).

III. Cena a platební podmínky

1. Zákazník získává přístup k produktům (tedy i k možnosti navštěvovat kurzy nebo se účastnit pobytu) až po zaplacení plné stanovené ceny, není-li v objednávkovém formuláři či u popisu produktu stanoveno jinak.

2. V rámci objednávkového formuláře je uvedena cena služby či produktu a způsob a forma jejich úhrady. V případě hrazení ceny na základě faktury či proforma faktury se stanovuje lhůta splatnosti v délce trvání 10 dnů. Poskytovatelka je oprávněna lhůtu splatnosti měnit s tím, že zákazník tuto informaci obdrží nejpozději v potvrzení své objednávky.

3. Daňový doklad Poskytovatelka zašle v elektronické podobě na e-mailovou adresu zákazníka.

4. V případě, že ze strany zákazníka nedojde k úhradě ceny ani do 5 dnů po její splatnosti, jedná se o podstatné porušení smluvních povinností zákazníka a Poskytovatelka je oprávněna od smlouvy odstoupit, s tím, že se smlouva se od počátku ruší.

5. Způsob platby si zákazník vybere či je stanoven při vyplňování objednávkového formuláře. Platba je úspěšně dokončena zobrazením potvrzující zprávy.

6. Způsoby platby mohou být napojeny na platební bránu externího dodavatele, který poskytuje technologii bezpečného zpracovávání online plateb.

7. Poskytovatelka umožňuje úhradu některých produktů po částech, pokud to v popisu takové služby (či její ceny) uvede. Poskytovatelka si vyhrazuje právo žádat úhradu plné ceny (i v případě, byla-li předem umožněna úhrada po částech) před využitím služeb. Nebude-li ve stanoveném termínu do začátku čerpání služby uhrazena celá cena, vyhrazuje si Poskytovatelka právo zákazníkovi službu neposkytnout, s tím, že mu předplacenou část ceny vrátí do 14 dnů na účet, ze kterého jí byla platba poskytnuta.

IV. Dodací podmínky pro produkty

1. Plavecké kurzy

a) Objednávku plaveckých kurzů zrealizuje zákazník na stránkách Poskytovatelky, s tím, že si vybere variantu (město, místo, lekci apod.).

b) Před započetím docházky do kurzu musí být uhrazena celá cena kurzu, bez toho není možné účast v kurzu umožnit.

c) Pro fyzickou účast při kurzech pro dítě a jeho doprovod platí hygienická a bezpečnostní ujednání, která jsou uvedena v jednotlivých bazénech a dále na stránkách Poskytovatelky. Obecně, každý je bezpodmínečně povinen dodržovat maximální hygienu.

d) Každý je povinen dodržovat v rámci klidových a relaxačních aktivit klid a nerušit průběh a/nebo další účastníky.

e) Případnou neúčast dítěte zákazník omluví v rezervačním systému dle daných pravidel.

Pokud nebude využito nahrazovacích hodin v průběhu kurzu je možno tyto hodiny převést do následujícího kurzu, ale pouze v případě zaplacení celého nového následného kurzu.

f) Nárok na vrácení kurzovného má zákazník v případě, že se odhlásí dle bodu V., odst. 5 těchto Všeobecným obchodních podmínek nejpozději jeden den po proběhnutí druhé lekce daného kurzu (s tím, že se jedná o druhou lekci z celkového počtu, nikoliv o druhou lekci navštívenou zákazníkem). Poskytovatelka pak vrátí zákazníkovi platbu, od které odečte nevratný poplatek 1.500,- Kč. V průběhu kurzu již nárok na vrácení peněz není možný. Všechny kurzy v České republice mají nevratnou zálohu nastavenou na částku 1 500 Kč, Slovensko na 40 EUR.

g) Jakékoliv zdravotní problémy nebo nejistotu bude zákazník konzultovat s Poskytovatelkou či jejím zástupcem ideálně co nejdříve po zjištění takových skutečností, aby mohl být zvolen individuální přístup a problém zákazníka (účastníka a dítěte) vyřešen.

h) Poskytovatelka neodpovídá za ztrátu nebo odcizení odložených věcí.

i) Účastníci kurzu jsou povinni respektovat a dodržovat Provozní a návštěvní řád bazénu.

j) Hrubé nebo opakované porušení těchto podmínek je důvodem k okamžitému vyloučení z kurzu bez nároku na náhradu.

k) Kurz má charakter služby o využití volného času.

2. Pobyty

a) Místo na pobytu, včetně ubytování a stravování, bude rezervováno po zaplacení nevratné zálohy 1000 Kč za každou přihlášenou osobu, platbu je nutné zaslat na účet Poskytovatelky nejpozději do jednoho týdne od objednávky pobytu. Po uplynutí této doby může být přihláška bez zaplacené zálohy stornována.

b) Případnou neúčast na pobytu z jakéhokoliv důvodu je zákazník povinen oznámit co možná nejdříve, abych ve spolupráci s Poskytovatelkou našel cestu k řešení daného problému.

c) Platba za ubytování a stravování se platí přímo na místě při příjezdu majiteli penzionu nebo na recepci hotelu; Poskytovatelka tyto služby neposkytuje.

d) Pro fyzickou účast při pobytech pro dítě a jeho doprovod platí hygienická a bezpečnostní ujednání, která jsou uvedena v jednotlivých bazénech a dále na stránkách Poskytovatelky. Obecně, každý je bezpodmínečně povinen dodržovat maximální hygienu.

e) Každý je povinen dodržovat v rámci klidových a relaxačních aktivit klid a nerušit průběh a/nebo další účastníky.

f) Jakékoliv zdravotní problémy nebo nejistotu bude zákazník konzultovat s instruktorkou ideálně co nejdříve po zjištění takových skutečností, aby mohl být zvolen individuální přístup a problém zákazníka (účastníka a dítěte) vyřešen.

g) Poskytovatelka neodpovídá za ztrátu nebo odcizení odložených věcí.

h) Účastníci kurzu jsou povinni respektovat a dodržovat Provozní a návštěvní řád bazénu a ubytovacího zařízení, kde pobyt probíhá .

i) Hrubé nebo opakované porušení těchto podmínek je důvodem k okamžitému vyloučení z pobytu bez nároku na náhradu.

j) Pobyt má charakter služby o využití volného času.

3. Další služby

Další služby typu „Plavání doma“ a další budou poskytnuty za podmínek uvedených na stránkách Poskytovatelky.

4. Zboží

i) Přechod vlastnictví ke zboží přechází až po úplné úhradě kupní ceny, do té doby se sjednává výhrada přechodu vlastnictví a zboží do úplně úhrady kupní ceny zůstává vlastnictvím Poskytovatelky. V případě zboží zhotovovaného na zakázku (a to i v případě, že je toto plnění součástí jiné služby) je zákazník povinen k úhradě sjednané ceny daného produktu v okamžiku potvrzení objednávky, a to z důvodu rezervace času a zahájení výroby zboží pro zákazníka na míru dle jeho požadavků.

ii) Společně s kupní cenou je zákazník povinen zaplatit Poskytovatelce také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Zákazník je povinen také uhradit dopravu zboží. O výši ceny dopravy a případně dalších nákladů spojených s balením a dodáním zboží Poskytovatelka informuje prostřednictvím svých stránek či objednávkového formuláře.

iii) Poskytovatelka může umožnit volbu dopravy zboží, případně stanoví jediného dopravce zboží. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.

iv) Je-li Poskytovatelka podle kupní smlouvy povinna dodat zboží na místo určené zákazníkem v objednávce, je zákazník povinen převzít zboží při dodání.

v) V případě, že je z důvodů na straně zákazníka nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je zákazník povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

vi) Při převzetí zboží od přepravce je zákazník povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí zákazník zásilku od přepravce převzít.

5. Společná ujednání

a) Poskytovatelka si vyhrazuje právo vyloučit zákazníka z účasti v kurzu či pobytu či odepřít poskytování jiných produktů zákazníkovi, který narušuje fungování kurzu či pobytu, průběh akce či setkání (např. nevhodným chováním, urážením představitelů nebo zaměstnanců Poskytovatelky, ostatních účastníků apod.). V případě vyloučení z důvodů uvedených v tomto odstavci se jedná o podstatné porušení smluvních povinností zákazníkem a Poskytovatelce vzniká právo odstoupit od smlouvy a odepřít takovému zákazníkovi další poskytování produktů a služeb. V takovém případě nemá zákazník nárok na vrácení zaplacené ceny.

V. Odstoupení od smlouvy

1. Zákazník je oprávněn od smlouvy uzavřené s Poskytovatelkou odstoupit, stanoví-li tak uzavřená smlouva, tyto obchodní podmínky nebo příslušná ustanovení občanského zákoníku. Obecně má zákazník v postavení spotřebitele u smluv uzavřených distančním způsobem dle § 1829 NOZ právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní ode dne uzavření smlouvy. Toto právo je u zákazníka v postavení podnikatele vyloučeno.

2. Zákazník v postavení spotřebitele není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy v případě zboží, které má být vyrobeno podle požadavků zákazníka nebo přizpůsobeno jeho osobním potřebám (například zboží opatřené na přání zákazníka osobním věnováním apod.); pro tyto účely Poskytovatelka u některého druhu zboží (osobní obrazy) poskytuje předem náhled ke schválení.

3. Zákazník odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se kupující seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je Poskytovatel oprávněn jednostranně započíst proti nároku zákazníka na vrácení kupní ceny.

4. Sjednání živých akcí stanovených v určitém termínu a na určité období (tedy plavecké kurzy, pobyty, služba „Plavání doma“ a jiné služby či jednorázové akce) se považuje za smlouvu o využití volného času a odstoupení od smlouvy spotřebitelem je v souladu s ust. 1837 občanského zákoníku vyloučeno.

5. Odstoupení zákazník může zaslat Poskytovatelce e-mailem na adresu uvedenou v záhlaví těchto obchodních podmínek nebo písemně na adresu jejího místa podnikání, které je uvedeno též v záhlaví těchto obchodních podmínkách podmínek, případně využít vzorový formulář pro odstoupení o smlouvy či využít jiný způsob. Odstoupení od smlouvy postačuje prokazatelně odeslat Poskytovatelce i poslední den 14denní lhůty od uzavření smlouvy. V případě řádně učiněného odstoupení od smlouvy Poskytovatelka vrátí přijaté peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů od přijetí odstoupení.

6. Poskytovatelka je oprávněna od smlouvy odstoupit, jestliže není možné z objektivních důvodů službu za původních podmínek poskytnout, plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním, v případě podstatného porušení těchto podmínek či smlouvy zákazníkem, zejména z důvodů urážejícího a podobného jednání zákazníka apod. Odstoupení Poskytovatelky bude vždy zdůvodněno ze zákonem stanovených nebo v těchto podmínkách uvedených důvodů. Odstoupení je účinné doručením oznámení o odstoupení od smlouvy zákazníkovi.

VI. Reklamační podmínky pro nákup služeb a zboží

1. Zákazník je oprávněn uplatnit svá práva vznikající z vadného plnění, a to v případě, vykazuje-li produkt vadu či jiný rozpor s jeho objednávkou. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ust. § 1914 – 1925 občanského zákoníku. U služeb pak také § 2099 až 2112 občanského zákoníku a pro zákazníky, kteří jsou v postavení spotřebitele, pak také § 2158 až 2160 občanského zákoníku, kdy se v souvislosti s ust. § 2615 použijí u služeb přiměřeně uvedená ustanovení jako u kupní smlouvy.

2. Poskytovatelka odpovídá za to, že produkt při převzetí nevykazuje vady. Vadu je povinen zákazník uplatnit u Poskytovatelky emailem bezodkladně po jejím zjištění na e-mailovou adresu uvedenou v záhlaví těchto obchodních podmínek. Vadu lze zákazníkem v postavení podnikatele vytknout při převzetí plnění. Vadu lze zákazníkem v postavení spotřebitele vytknout v maximální zákonné objektivní reklamační lhůtě šesti měsíců od převzetí předmětu plnění. Vadu krytou zárukou lze vytknout nejpozději v reklamační lhůtě určené délkou záruční doby, a to je v případě zboží 24 měsíců.

Ujednání pro služby:

3. Zákazník je oprávněn uplatnit svá práva vznikající z vadného plnění, a to v případě, vykazuje-li produkt vadu či jiný rozpor s jeho objednávkou. Práva vznikající z vadného plnění se řídí platnými právními předpisy, zejména ust. § 1914 – 1925 občanského zákoníku. U služeb pak také § 2099 až 2112 občanského zákoníku a pro zákazníky, kteří jsou v postavení spotřebitele, pak také § 2158 až 2160 občanského zákoníku, kdy se v souvislosti s ust. § 2615 použijí u služeb přiměřeně uvedená ustanovení jako u kupní smlouvy.

4. Poskytovatelka odpovídá za to, že produkt při převzetí nevykazuje vady. Vadu je povinen zákazník uplatnit u Poskytovatelky emailem bezodkladně po jejím zjištění na e-mailovou adresu uvedenou v záhlaví těchto obchodních podmínek. Vadu lze zákazníkem v postavení podnikatele vytknout při převzetí plnění. Vadu lze zákazníkem v postavení spotřebitele vytknout v maximální zákonné objektivní reklamační lhůtě šesti měsíců od převzetí předmětu plnění. Vadu krytou zárukou lze vytknout nejpozději v reklamační lhůtě určené délkou záruční doby, pokud je záruční doba delší než šest měsíců.

5. Zákazník může požadovat odstranění vady, přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy. Volbu vyřešení reklamace provede zákazník. Zákazník však není oprávněn od smlouvy odstoupit, jedná-li se o vadu nevýznamnou.

6. Stanovuje se v souladu se zákonem, že přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou produktu bez vady a vadného produktu, který byl zákazníkovi poskytnut. Má-li být produkt poskytován po určitou dobu, zohlední se doba, po kterou byl poskytován vadně.

7. Peněžité částky, které má Poskytovatelka z důvodu vadného plnění vydat zákazníkovi, ať už z titulu poskytnutí přiměřené slevy či pokud zákazník odstoupí od smlouvy, vrátí poskytovatel na vlastní náklady bez zbytečného odkladu, nejpozději však do čtrnácti dnů ode dne, kdy zákazník uplatnil u Poskytovatelky příslušné právo z vadného plnění.

8. Stanovuje se lhůta 30 dnů pro vyřešení nároků zákazníka z titulu odpovědnost za vady, s tím, že Poskytovatelka je povinna zákazníka do konce této lhůty vyrozumět o výsledku reklamačního řízení a v případě, není-li možné v této lhůtě nároky zákazníka vyřešit, je třeba mu o tom předem poskytnout informaci a ve lhůtě 30 dnů jej o průběhu reklamačního řízení informovat.

Ujednání pro zboží:

9. Poskytovatelka jako prodávající zaručuje, že v době přechodu nebezpečí škody na zboží podle čl. VI. 9 těchto podmínek je zboží bez vad, zejména pak, že:

a) odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,

b) je vhodné k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž Poskytovatelka souhlasila a je vhodná pro účely, které byly u popisu zboží uvedeny nebo pro účely, které jsou pro zboží tohoto typu obvyklé,

c) je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci,

d) má vlastnosti, které byly uvedeny u popisu zboží, případně takové, které lze s ohledem na povahu zboží očekávat, případně takové, které byly mezi Poskytovatelkou a zákazníkem dohodnuty;

e) odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pakliže byla jakost nebo provedení stanovena podle vzorku;

f) je v odpovídajícím množství a hmotnosti;

g) splňuje požadavky na něj kladené právními předpisy;

h) není zatíženo právy třetích stran.

10. V případě, že bude mít zboží vadu, tedy zejména pokud nebude splněna některá z podmínek dle předchozího odstavce, je zákazník oprávněn uplatnit práva z vadného plnění (tedy zboží reklamovat), a to zejména zasláním e-mailu či dopisu na místo podnikání Poskytovatelky uvedené na webových stránkách či osobně v provozovně Poskytovatelky, pokud Poskytovatelka takovou provozovnu zřídila, případně i ve svém místě podnikání. V provozovně musí být po celou provozní dobu přítomen pracovník pověřený vyřizováním reklamací.

11. Zákazník je povinen vadu vytknout bezodkladně, a zboží Poskytovatelce předá, případně s ním naloží dle pokynů Poskytovatelky, tak, aby vada mohla být řádně přezkoumána. Při uplatnění práva z vadného plnění zákazník zvolí, jak chcete vadu vyřešit, přičemž tuto volbu nemůže následně bez souhlasu Poskytovatelky (s přihlédnutím k případným zákonným výjimkám) změnit. V případě, že si zákazník nezvolí řešení vady, má práva uvedená v odstavci níže i v situacích, kdy vadné plnění bylo podstatným porušením Smlouvy. Poskytovatelka výslovně informuje zákazníka, že zákon stanovuje, že v případě, zvolí-li dodání nové věci, avšak jedná se o vadu jednoduše odstranitelnou, je Poskytovatelka oprávněna věc namísto výměny za novou opravit. Poskytovatelka dále výslovně informuje zákazníka, že soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit.

12. Je-li vadné plnění podstatným porušením Smlouvy, má zákazník následující práva:

a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;

b) na odstranění vady opravou zboží;

c) na přiměřenou slevu z ceny;

d) na odstoupení od kupní smlouvy.

13. V případě, že zákazník zvolí vyřešení dle bodů a) nebo b) a Poskytovatelka vadu takto neodstraní v přiměřené lhůtě, kterou uvedl, nebo sdělí zákazníkovi, že tímto způsobem vadu neodstraní vůbec, má zákazník práva dle bodů c) a d) odst. 12, i když je v rámci reklamace původně nepožadoval. Zároveň pokud zákazník zvolí odstranění vady opravou zboží a Poskytovatelka v průběhu reklamačního řízení zjistí, že se jedná o vadu neopravitelnou, oznámí tuto skutečnost zákazníkovi, který má právo zvolit si jiný způsob odstranění vady.

14. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením kupní smlouvy, má zákazník následující práva:

a) na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady, nebo dodáním chybějící části zboží;

b) na odstranění vady opravou zboží;

c) na přiměřenou slevu z ceny.

15. Pokud však Poskytovatelka vadu neodstraní včas nebo odmítneme vadu odstranit, vzniká zákazníkovi právo od kupní smlouvy odstoupit. Dále je zákazník oprávněn od kupní smlouvy odstoupit také v případě, kdy nemůže zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vad po opravě zboží nebo při větším počtu vad zboží.

16. V případě podstatného i nepodstatného porušení nemůže zákazník odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, pokud nemůže vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel. To ale neplatí v následujících případech:

a) došlo-li ke změně stavu zboží v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady;

b) bylo-li zboží použito ještě před objevením vady;

c) nebyla-li nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu způsobena jednáním nebo opomenutím zákazníka;

d) došlo-li na straně zákazníka před objevením vady k prodeji, spotřebování nebo pozměnění zboží při obvyklém použití; pokud k tomu však došlo jen částečně, je povinností zákazníka vrátit tu část zboží, kterou vrátit lze a v takovém případě nebude zákazníkovi vrácena část ceny odpovídající jeho prospěchu z užití části zboží.

17. Do 3 pracovních dnů od obdržení reklamace Poskytovatelka na e-mailovou adresu zákazníka potvrdí, že reklamaci obdržela, kdy ji obdržela a předpokládanou dobu trvání vyřízení reklamace. V případě osobního uplatnění reklamace Poskytovatelka vydá zákazníkovi písemné potvrzení o jejím přijetí, ve kterém uvede datum, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.

18. Reklamaci vyřídí Poskytovatelka bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů od jejího obdržení. Lhůta může být po vzájemné dohodě (nikoliv jednostranně) prodloužena, v takovém případě však Poskytovatelka 30. den od obdržení reklamace vyrozumí zákazníka e-mailem o průběhu reklamačního řízení. Pokud lhůta pro vyřízení reklamace marně uplyne, je zákazník oprávněn odstoupit od Smlouvy.

19. O vyřízení reklamace Poskytovatelka bude zákazníka informovat e-mailem. Pokud je reklamace oprávněná, náleží zákazníkovi také náhrada účelně vynaložených nákladů. Tyto náklady je zákazník povinen prokázat, např. účtenkami či potvrzením o ceně za dopravu. V případě, že došlo k odstranění vady dodáním nového zboží, je povinností zákazníka původní Zboží vrátit, náklady na toto vrácení však nese Poskytovatelka.

20. V případě, že nejde o spotřebitele, ale o podnikatele, je zákazník povinen oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohl zjistit, nejpozději však do tří dnů od převzetí zboží.

21. V případě, že je zákazník v postavení spotřebitele, má právo uplatit práva z vadného plnění u vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí zboží. V období 12. – 24. měsíc od převzetí zboží důkazní břemeno spočívající v tom, zda se jednalo o vadu zboží vyskytující se od počátku, nese zákazník. Při koupi použité věci mohou strany zkrátit tuto dobu pro uplatnění vad až na jeden rok.

22. Ustanovení ohledně práva z vad se nepoužijí v případě:

a) zboží, které je prodávané za nižší cenu, na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;

b) opotřebení zboží způsobeného jeho obvyklým užíváním;

c) použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo v okamžiku převzetí.

23. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním nebo u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

VII. Závěrečná ustanovení

1. Poskytovatelka poskytuje produkty v rozsahu a způsobem uvedených v jejich popisu na webových stránkách. Poskytovatelka neodpovídá za to, že po využití jí poskytované služby získá zákazník automaticky osobní či zdravotní prospěch nebo jiné konkrétní výhody a výsledky.

2. Poskytovatelka je autorem a vykonavatelem autorských práv k službám a zboží, webům a jejich obsahům a jejich jednotlivým součástem, mají-li charakter autorského díla, není-li výslovně uvedeno jinak. Poskytovatelka je autorem a vykonavatelem autorských práv k součástem online produktů, mají-li charakter autorského díla. Užití díla bez souhlasu Poskytovatelky či jakýkoliv jiný neoprávněný výkon práv k dílům je zakázán. Tento zákaz znamená zejména zamezení nedovoleného kopírování, přebírání a šíření a dalšího neoprávněného nakládání s weby, články, online záznamy, audiovizuálními díly a další. Porušení tohoto ustanovení je důvodem k odstoupení od smlouvy se zákazníkem.

3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (ADR) ze smlouvy je příslušná: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR se sídlem v Praze, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je rovněž možné využít při řešení sporů mezi Poskytovatelkou a zákazníkem ze smlouvy, v případě, jedná-li se o spotřebitelský spor.

4. Jakékoli hodnocení produktů nebo Poskytovatelky (recenze), které je uvedeno na webových stránkách, pochází od osoby, která využila službu či zakoupila zboží.

5. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě uzavřené mezi Poskytovatelkou a zákazníkem. Odchylná ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními všeobecných obchodních podmínek.

6. Ustanovení o ochraně osobních údajů a nakládání s cookies naleznete v dalších sekcích webu Poskytovatelky.

7. Znění těchto všeobecných obchodních podmínek může Poskytovatelka měnit či doplňovat a tyto změny jsou účinné zveřejněním nových všeobecných obchodních podmínek (jejich změn) na webu Poskytovatelky. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

8. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

Tyto všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti k 1. červnu 2025.

Mgr. Blanka Kolářová Sudíková

To top